Friday, November 18, 2011

Idea

Hello pembaca, ketika aku sedang menulis post ini, aku baru saja selesai mandi pagi.
Hah! Ok, pernah tak korang bgn pagi, sejuk2 pastu masuk dalam shower yang sgt warm? Wow! Perasaan tu, sgt BEST! Kalau boleh tak nak keluar dah dari shower tu.
Jadi secara ringkasnya, itu lah yang aku rasa pagi tadi. Nak jadi lagi complicated drama hidup aku, aku kena tulis paper Genetics, jadi yang ak rancang tuk tulis adalah tentang Tay Sachs disease. Perlu ke explain kat sini ape penyakit tu? Mungkin x perlu. Tak nak la aku bosankan pembacaan korg tentang hal ehwal akademik aku. :(
Jadi tgh syok2, ak mandi dalam shower yg sgt warm, ala2 suam2 kuku gitu. Menyimbah-nyimbah idea masuk dalam kepala otak aku pasal paper aku tu. Bukan takat nak tulis ape, siap tebayang da, nak masuk gambar apa, explain sane, explain sini. Fuiyo!!! Aku punye happy la masa tu, rs tgh2 shower tu nak je keluar bilik air, masuk dalam bilik, angkat laptop, masuk dalam shower.
Tetapi ye rakan2, TETAPI, sayangnya aku x buat la cenggitu. Maklumla laptop aku nie bukan nye waterproof, jadi aku tunggu la dulu. Simpan sat idea-idea tu dalam hippocampus aku so that lepas ak abes mandi boleh la ak rangka balik idea2 aku tu dalam laptop aku yg tak waterproof tu.
Elok je aku keluar bilik air, siap2 semua, siap bancuh kopi lagi, (konon, ala2 mcm author kat starbuck la perasaannya) POOF! Aku pun dah lupa idea2 aku tadi. PFTTT
Jadi, aku ade 2 hypotesis, sama ada:
1. Aku punya hippocampus aku nie mmg saja nak khianat aku
atau
2. Muse ak sebenarnye dalam bilik air, specifik lagi dekat shower, tak boleh keluar atas sbb yg aku belum pasti lagi.
Walaubagaimanapun, aku harap idea2 tu akan dtg balik lah sebelum due date paper aku which is like mggu depan. :O
Dan nak jadi kisah drama konsisten hidup aku, nie bukan la first time jadi. Kalau dulu2 zaman aku kene tulis2 speech dlu, semua idea aku tu pon dtg time dalam shower jugak.
Aku highly believe la hypotesis ak no 2 tu mcm lagi kuat kebenarannye. Tapi dulu x lupa. Sekarang lupa. Mungkin skrg dah di tambahkan dgn kebenaran hypotesis no 1. Hurm..

No comments:

Post a Comment