Friday, August 6, 2010

Permulaan.

Di kala waktu senggang kini, aku banyak menghabiskan masa dengan main mafia wars, mafia wars dan mafia wars. Lantas terdetik rasa buhsan di dalam diri. Aku perlu melakukan sesuatu demi menghabiskan masa cuti sekolah ini.
Tatkala aku sedang sibuk meng-search2 di dalam internet, aku mula menyedari bahawasanya rata-rata rakan-rakanku telah lama mempunyai blog. Aku mula berfikir, hurm, menarik jugak jadi seorang blogger ini. Lalu, dgn ter-createnya blog ini, aku telah mempunyai pekerjaan yang baru :
1. supir
2. bibik
3. blogger
Semuanya tak bergaji. ;)

Mungkin ramai yang bertanya soalan2 yang aku rasa logik di tanya seperti:
1. tebiat ape tetibe buat blog?
ans: tak de lah aku nak mati dah. cume aku rasa mungkin blog ini mampu menghilangkan rasa buhsan aku. Selain itu, mungkin ia juga mampu menjadi ruang pabila aku tiada tempat untuk mengarut. Aku juga berharap agar blog ini mungkin menjadi inspirasi kepada kaum remaja. (WTF-- macam nak pancing undi lak)
2. kenape abes skema dlm BM?
yg sbnrnya, aku dah ada pon blog dlm english tapi bagi ak blog itu adalah side diri aku yang lain. Yang lebih matang dan lebih kepada keluarga. Bukan apa, kalau aku duk merepek dan sedare2 aku bace naik segan la pulak, Seharusnya aku buat blog yang lain yang lebih santai. Selain itu, semenjak masuk uni ni, aku dah jarang menaip dlm BM. Aku berkira-kira untuk menulis blog BM supaya mengekalkan vocab dan tatabahasa BM dalam diri. Tapi setelah berpikir berkali-kali rasa nerd habis la pulak, atau mgkin org bajet web kerajaan blog aku ni kalau sumenya BM baku, lantas aku memutuskan utk menggunakan bahasa Malaysia sejati- Malaynglish.
3. mungkin ade jugak soklan versi exam: ape yang kau harap dari blog ini?
lantas aku akan menjawab, aku pon tak fikir lagi.

Sekian rakan2. Enjoy your day with my blog. (selagi mana aku cuti dan rajen meng-update)

No comments:

Post a Comment