Wednesday, October 20, 2010

Young and Dangerous

Gosh! Lame gile ok x update blog!!!
 (dalam otak ak da tebayang mesti ade org bukak blog aku sambil maki2,, deym bile minah nie update) hahah.. ok tu sgt self-obsess!

Ok, sekarang tgh tgk drama jepun sambil main game sambil blaja tuk exam next week? WTF? Ok stop bercakap soal exam sbb nnt lari point! Blog nie bukan tuk mengkomplen hidup ak yg mmg penuh dgn exam nie.


Bebalik pada point kite (merujuk kpd tajuk di atas) skrg aku da 21 tahun. Legal ok!!! Tak la rase tua tapi kdg2 ade jugak rase tua. Maklum la bukak2 fb senior kawin, beranak, grad dan sebagainya. Siang tadi, sedang ak selongkar2 fb nie, terjumpe la sorg kawan kat fb (aku pon tatau mcm mane bole ter-add? :O tgk sekolah tak same, tgk umur sebaye. ok mgkin la ade dulu kot terjumpe mane2 ke tuka2 fb ke.. ak sendiri tak berape nak pasti. Point die skrg, ak tgk la photo album dy. Betape tekejutnye aku, sampai terlepas slide2 biochem yang ak tgh pegang. Rupe2nye dah ade anak. 2 pulak tu.

Waktu tu ak terus panggil DAYAH!!! Lantas ak luahkan perasaan aku! Dah tua da ke aku nie? Ye la kawan sebaya kite da ada anak 2. Secara x langsung aku nie kire jauh ketinggalan la? :O Sekarang cube korang gtau ak: aku nie da tua ke x sbnrnye? Waktu tu ak tebyg kalo la membe2 rapat ak kawin, ade anak n diorg panggil ak makcik waktu ak tgh 21 tahun nie, boleh tecabut urat jantung aku!

Selepas seketika waktu, ak pon kembali terkenang zaman muda remaja aku. (ok skrg mmg bunyik ak da tua). Zaman sekolah menengah dulu. Zaman hidup masih tak de hala tuju. Zaman masih tak de nak pikir aku nak keje ape nie? Kejedahnye biochem nie? Kenape aku amek biotech nie? Kenape lab report nie mcm haram soklan dy? Dulu kecik2 cume pikir SPM n PMR. Tu pon sebulan lagi nak periksa baru pikir.

Actually, xde la grand sgt pun hidup ak kat asrama dulu. Kalo nak compare, ala2 mcm skrg gak la. Bgn pagi, pegi kelas, balik kelas. Cume dulu blaja duk prep, skrg blaja atas katil ke,, layan.. Dulu x de laptop skrg ade so layan muvie sambil blaja. Ok skrg baru ak sedar kenape kadar blaja ak makin kurang. Mesti sbb ade katil, laptop dgn xde prep!

Bende favret ak kat asrama dulu:
1) of coz la nasi lemak DM (sape x suke nasi lemak DM?)
2)cerita hantu
3)meniru (ok meniru nie bukan sebab sengal atau mls nak blaja. Bukan2 korg da salah paham. Mls mcm mane pun ak, ak akan study jugak. Meniru kat sini adelah passing jawapan dalam exam, sbb ak just nak buktikan kat cikgu, mcm mane pon cikgu jaga, aku still boleh control exam tu. Ak bole pass jawapan bile2 mase je ak nak n macam mane yang aku nak. Tapi still ak penah kantoi sekali. Tindakan disiplin? Nie satu lagi special kes, ape je hal ak kat sekolah tu, kantoi meniru terang2 pon ak mmg x kan kene tindakan disiplin. Korg jgn salah paham, xde kene mengena dgn bapak ak org kaya ke, byr duet PIBG ke sume tak de. Ak x kene pape tindakan sbb ak plaja harapan sekolah. =p Boleh pulak cikgu tu cakap: Saye tau awak x kan meniru. Hah! Aku cume mampu tersenyum kat pejabat sekolah. Warning kene la, pon masuk rekod sekolah kot. Aku pon tak sure sgt. tapi tu sume kisah dulu.
4)bwk mp3 (ok zaman dulu x kenal ipod lagi)
5)panjat2 (Ok nie mmg favret ak panjat tembok tgh2 mlm buta)
6) gaduh
7) 8) 9) 10) dah x egt ape lagi yg aku suke.

2 comments:

  1. haha i loooike nasi lemak DM !
    serious shit sedaaap. tak taw tang mana.
    no 4 tu tipuu.
    mne ley bwk mp3.
    bwk transistor. gahaha !

    ReplyDelete
  2. ak kan bwk mp3 aku,, bape kali da kene rampas,, lol

    ReplyDelete